מה עדיף- הלוואה או אוברדראפט?

ההתנהלות הפיננסית של הישראלים היא מהגרועות בעולם ולא באשמתם. במשך שנים התאפשרה בישראל מדיניות של "אשראי ככל יכולתך", מצב בו הבנקים אפשרו מסכרות אשראי בלתי הגיוניות וללא כל קשר בין יכולת ההחזר של לקוחות הבנק ולגובה ההכנסה שלהם. מתן הלוואות היה עניין שבשגרה, ורכישה באמצעות כרטיסי אשראי היא דפוס צרכני של רבים בארץ. התוצאה- אוברדראפט ענק בבנק, חוסר יכולת לעבוד בחיוב כרטיס האשראי ומצוקה כלכלית. הפתרון הוא למשוך את האוברדראפט או לנסות וליישר אותו באמצעות הלוואה. מה עדיף?

מגיעים לקו האדום

אחרי שנים של מסגרות אשראי פרוצות לרווחה העביר בנק ישראל חוק שמגביל את מסגרת האשראי של לקוחות הבנקים בהתאם לגובה ההכנסות שלהם, יציבותם הכלכלית וההסטוריה הבנקאית שלהם. חריגה ממסגרת האשראי היום היא בלתי אפשרית. שימוש בזבזני ומוגזם בכרטיסי האשראי מביא לחסימה שלהם וההלוואות בבנק כבר לא ניתנות בקלות כפי שהיה בעבר. גם המצב הכלכלי בישראל, הסובל מתנודות קיצוניות חדשות לבקרים גורם לבנקים להיות היום נוקשים יותר בעמדותיהם כלפי קהל הלקוחות ולא לאפשר הלוואות שבעבר ניתנו בקלות יחסית. המצב החדש מצא רבים שהתרגלו לדפוסי צריכה מסוימים ואילו היום הם נמצאים בבעיה. כשמגיעים למצב של אוברדראפט בבנק חשוב לזכור כי הריבית על האוברדראפט, אותה החריגה כלי מטב ממסגרת האשראי כרוך בריביות גבוהות מאד, הרבה יותר גבוהות מאשר ריבית בגין הלוואה שתקחו. לכן, ההמלצה היא לנסות וליישר קו עד כמה שניתן באמצעות הלוואה, בנקאית או חוץ בנקאית ולא להגיע למצב של חריגה בחשבון.

לומדים לחסוך

סיבה נוספת לחשיבותה של הלוואה היא מערכת היחסים ביניכם לבין הבנק. לקוחות שחשבונם נמצא באוברדרפט קבוע או לתקופה ממושכת לא ייהנו מהטבות וזכאויות שונות מהבנק שיסמן אותם כלקוח "בעייתי". הסכנה הממשית היא אי כיבוד צ'קים והוראות קבע בשל האוברדראפט, דבר היכול לגרור אחריו אי נעימויות רבות מאחר וצ'ק לא מכובד הוא עילה מצוינת לגשת להוצאה לפועל ולדרוש אותו בכוח. לא רק זאת, לקוחות בנקים שחוזרים להם צ'קים לא כיסוי עלולים למצוא עצמם בקטגוריה של לקוח מוגבל, אם במשך שנה לא כיבד הבנק עשר המחאות ברצף. כל הסיבות הללו מצדיקות לקיחת הלוואה, עם תשלום ריבית שברוב המקרים יהיה נמוך יותר מהריבית על המינוס וגם יתן מרווח נשימה, במיוחד במצבים של הוצאות חריגות או בלתי צפויות.

בר קפיטל, חברה למימון ישיר ושירותים פיננסיים הם גוף מקצועי ובקיא בנושאי הלוואות, משכנתאות ופתרונות פיננסיים, אם רצונכם לקבל יעוץ מקצועי ומענה מהיר לבעיות פיננסיות שלכם, זה הזמן ליצור קשר ולקבל יעוץ, ליווי וסיוע במתן הלוואות ופתרונות נוספים.

דברו איתנו