הלוואות לעובדי מדינה – היכן כדאי לקחת?

עובדי מדינה מהווים את אחת מהאוכלוסיות היותר יציבות במשק הישראלי, אך גם עם התחייבויות גדולות יותר. מצד אחד, התחייבויות אדירות של משכנתא ומיסים ומאידך, שכר קבוע  שאינו מאפשר לבצע מהלכים כספיים. הלוואות לעובדי מדינה נועדו לעזור לאוכלוסייה זו להגשים את חלומם, ולקבל סיוע כספי שהחלט יוכלו להחזיר אותו.

הלוואות לעובדי מדינה דרך הבנק – אליה וקוץ בה

כל הבנקים בישראל מציעים שפע של מסלולי הלוואות לעובדי מדינה ובתנאים מועדפים. על פניו נראה כי מדובר בעסקאות מנצחות – ריבית נמוכה, פריסה על גבי מספר שנים ושאר הטבות. מה שקורה בדרך כלל הוא שכל עוד עובד המדינה אינו נמצא בקשיים כלכליים, אכן מדובר בעסקה משתלמת. מאחר וזהו לא המצב אצל רוב עובדי המדינה (אחרת לא היו לוקחים הלוואה מלכתחילה), רבים מהם נקלעים למצוקות קשות לאחר נטילת הלוואה מהבנק. ראשית כל, סכומי ההלוואות בדרך כלל גבוהים, עקב הכנסה ממוצעת- מעל ממוצעת ויכולת החזר מלאה. שנית, הלוואות לעובדי מדינה הנלקחות דרך הבנקים פוגעות במסגרת האשראי. כך יוצא כי עובדי מדינה רבים אשר מעוניינים לשלם על פעולות כספיות, קניית מטבח או אפילו לצאת לחופשה בחו"ל למעשה מגיעים למצב של לחץ כלכלי רב עקב העין הבוחנת והמגבילה של הבנקים.

הלוואות לעובדי מדינה חוץ בנקאיות- הפתרון המושלם

המסגרת החוץ בנקאית שונה לחלוטין ממה שאנו רגילים אליו. הלוואות לעובדי מדינה מהסוג הזה מאופיינות במינימום הבירוקרטיה, זמן קצר ביותר עד לקבלת הכספים (לעיתים אפילו חצי שעה!) במספר דרכים, מזומן, צ'ק או העברה בנקאית, ללא ערבים וכאמור, ללא פגיעה במסגרת האשראי. ההלוואות מתאימות לכל מטרה שכן החברות המלוות אינן "שואלות" למטרת הכספים, כפי ששואל הבנק. זאת יכולה להיות חופשה מפנקת, רכישת רכב חדש, מטבח חדש או אפילו טיפול בבעיות בשיניים. יתרון נוסף של לקיחת הלוואות לעובדי מדינה במסגרת החוץ בנקאית טמון בתנאי ההחזר הנוחים שלהן שכן ישנה פריסת תשלומים נרחבת תוך אפשרות להאריך את תקופת ההחזר, בתור תפיסת עולם לעזור לציבור עובדי המדינה אשר נלחמים מדי יום לשם עתיד טוב יותר עבורם בהשקעה ארוכת טווח.

דברו איתנו