איך כדאי לקחת הלוואה?

המציאות הכלכלית של ימינו מביאה רבים מאיתנו למצוא מקור הכנסה נוסף כדי לעמוד בתשלומים השונים ולסיים את החודש בכבוד. הפער בין ההוצאות להכנסות הולך וגדל, זאת בעקבות גזרות כלכליות למיניהן, שינויים במשק, בריבית ובמדדים ועלייה כללית ביוקר המחיה. לא תמיד ניתן לעבוד בעבודה שנייה, וכשקורה מצב המצריך סכום כסף מיידי, רבים נתקלים בבעיה של ממש. אחת הדרכים לפתרון מיידי היא הלוואה.

מסדרים את המינוס

הלוואה היא הסכם בין הלווה למלווה, לרוב בנק, שבמהלכו נותן המלווה סכום כספי ללווה בתנאים שנקבעו והוסכמו מראש. הלווה מצידו, מתחייב, על פי התנאים, להחזיר את הסכום הכספי הזה בפרק זמן שנקבע, ובתוספת ריבית. בעבר הדרך היחידה לקבלת הלוואה הייתה הבנק, לעומת זאת, היום ישנם גופים פיננסיים אחרים שמספקים את השירות הזה, ביניהם חברות ביטוח, בתי השקעות וחברות מימון חוץ בנקאיות דוגמת בר קפיטל. דרך נוספת לקבלת הלוואה שלא דרך הבנק היא באמצעות השוק האפור, שם מדובר במלווה פרטי, שמבטיח את כספו בחזרה באמצעות ריבית גבוהה באופן קיצוני, של מאות אחוזים. ולכן, השוק האפור הוא מוצא שמומלץ מאד שלא לבחור בו, גם בשל המיתוס שיש סביב הלוואות אילו והדרכים בהם נוקט המלווה כדי לקבל את כספו בחזרה, במקרה ועולה קושי מסוים בהחזרים.

כלכלה נבונה

ההמלצה החד משמעית היא לנסות וללמוד להתנהל עם מה שיש. כלומר, עם ההכנסה הקיימת. ישנם היום גופים המציעים אימון כלכלי למשפחות שלא מצליחות להסתדר עם ההכנסה ביחס להוצאות, ומספקות הדרכה, יעוץ וליווי כדי לסייע למשפחות רבות להתנהל בצורה שקולה ומבוקרת, להפחית בהוצאות היכן שניתן, ולהימנע ככל שאפשר מלקחת הלוואה, שגם אותה יש להחזיר בסופו של דבר.

אם אין כל מוצא אחר והצורך בסכום כספי הוא ממשי ובוער, חשוב לקחת הלוואה רק לאחר שנבדקו האופציות השונות והתהליך הינו מובן, כולל ההשלכות שלו, כלומר, במה כרוכה ההלוואה, האם יש צורך בחתימת ערבים וכמה יש להחזיר בכל חודש. הבנק כאמור, כבר אינו בעל המונופול היחיד במתן הלוואות וגופים רבים מציעים הלוואה בתנאים נוחים, עם מסלול הגיוני וריבית שקל להתמודד איתה. ערכו השוואות בן גופים פיננסים שונים וודאו כי קיבלתם את כל המידע שיאפשר לכם לקבל הלוואה שגם תוכלו להחזיר אותה בקלות יחסית.

דברו איתנו